پرداخت درون برنامه ای اپلیکیشن ها؛ خوب یا بد؟

پرداخت درون برنامه ای اپلیکیشن ها؛ خوب یا بد؟

فارنت/ شکوفایی صنعت گوشی‌های هوشمند پتانسیل خوبی را به منظور تولید اپلیکیشن‌های موبایلی ایجاد کرده، به طوری که روزبه‌روز بر تعداد برنامه‌های موجود در فروشگاه‌های نرم افزاری پلتفرم‌های محبوب افزوده می‌شود.این موضوع هرچند در وهله اول باعث به وجود آمدن تجارت پرسودی در بخش تولید و توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی می‌شود، با این حال برآورد می‌شود که بسیاری از اپلیکیشن‌های نوپا هیچ‌گاه به مرحله درآمدزایی نمی‌رسند.

اگر هنوز اپلیکیشن موبایلی کسب و کار خود را طراحی نکرده‌اید یا اینکه می‌خواهید اطلاعات جامع و قدم به قدم از موبایل مارکتینگ داشته باشید، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از اپلیکیشن‌های جدیدی که از سوی کاربران نصب می‌شوند پس از ۷ تا ۱۰ روز فراموش شده و این می‌تواند توجیه اقتصادی توسعه یک اپلیکیشن جدید را زیر سؤال ببرد.

در توسعه یک اپلیکیشن ممکن است افراد زیادی فعالیت داشته باشند و برند سازی برای کسب وکار با استفاده از اپلیکیشن‌ها روزبه‌روز میان کسب‌وکار‌های مختلف متداول‌تر می‌شود. مسائل زیادی در استفاده از اپلیکیشن‌ها نظیر امنیت برنامه‌ها مطرح شده است که دیدگاه کاربران را نسبت به نصب برنامه‌های مختلف روی اسمارت فون ها تغییر داده است.

پاک کردن اپلیکیشن بعد از مدت زمان کوتاهی پس نصب یا به اصطلاح Retention توسط کاربران، موضوعی است که از قدیم الایام توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایلی با آن رو به رو بوده‌اند به طوری که آمار ارقام منتشر شده از سوی موسسه آمار و احتمال آنلاین AppsFlyer، حاکی از آن است که تنها ۴ الی ۵ درصد از اپلیکیشن‌های نوپا شانس ادامه فعالیت بر روی گوشی‌های کاربران را دارند.

همچنین تخمین زده می‌شود که ۱۰ درصد از اپلیکیشن‌های موبایلی بعد از یک هفته پس از نصب، غیر قابل استفاده شده و درنهایت حذف می‌شوند. این موضوع یکی از پرهزینه‌ترین مسائلی برای توسعه‌دهندگانی است اپلیکیشن‌ها را به صورت غیر رایگان عرضه می‌کنند. استفاده از روش‌های تبلیغاتی یا ترفندهایی برای احیای اپلیکیشن‌های مرده یا ناشناس تنها سبب ترغیب کاربران برای دانلود مجدد آن‌ها می‌شود. اپلیکیشن‌ها برای موفقیت باید سریع کاربران را به خود جذب کرده و در نگاه اول نظر آن‌ها را جلب کنند.

اکثر کاربران پلتفرم اندروید برای پیدا کردن اپلیکیشن مورد نیاز خود، تعدادی اپلیکیشن را امتحان می‌کنند و پس از مدت کوتاهی از تست کردن هر یک، به سمت مدلی دیگر روی می‌آورند تا سرانجام اپلیکیشنی که بتواند دقیقاً نیاز آن‌ها را برآورده کند را پیدا کنند. در حقیقت ۲۵ درصد از اپلیکیشن‌های پلتفرم iOS شانس مجدد نصب بر روی گوشی کاربرانی که پیش‌تر نیز اقدام به نصب آن‌ها کرده‌اند را پیدا می‌کنند و این در حالیست که این رقم برای اپلیکیشن‌های اندرویدی تنها ۴ درصد است.

آنچه که برای سرمایه گذاران در عرصه تولید اپلیکیشن‌های کاربردی اهمیت دارد، این است که توجه کاربران به سمت استفاده مداوم از برنامه را بایستی به طور مداوم جلب کرد. یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی، وجود جایگزین‌هایی است که قابلیت‌های مشابهی را به کاربران ارائه می‌دهند. در پایان این گزارش نیز آمده است که ۸۰ درصد از کاربران پلتفرم iOS به استفاده از اپلیکیشن‌هایی با سیستم پرداخت درون برنامه علاقه دارند و این در حالیست که تنها ۲ درصد از کاربران گوشی‌های اندرویدی تمایلی به استفاده از چنین برنامه‌هایی دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *