اهمیت طراحی آیکن منحصر به فرد برای هر اپلیکیشن

اهمیت طراحی آیکن منحصر به فرد برای هر اپلیکیشن

تیم فرا اپ : این روزها گوشی موبایل و اپلیکیشن‌های موجو در آن، به یک همراه جدانشدنی و وسیله انجام بسیاری از امور روزمره نظیر انواع پرداخت‌های مالی، اطلاع از اخبار، خرید، تجارت، امور ادرای و… تبدیل شده‌اند. لذا اهمیت این اپلیکیشن‌ها و ضرورت وجود آن‌ها که هر روز نیز رو به گسترش است بر کسی پوشیده نیست.

اهمیت مذکور در بالا سبب شده است که بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کار و ارائه‌دهندگان خدمات مختلف به فکر بهره بردن از این بستر مناسب برای ارتباط با مخاطبین و نیز به انجام رساندن خدمات خود افتاده و حجم و تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن با اهداف مختلف تولید و عرضه شوند. بدیهی است که این حجم بالا رقابت شدید و تنگاتنگی را برای دیده شدن و ترغیب به استفاده توسط کاربران به وجود خواهد آورد. خود کاربران نیز گاهی برای انتخاب و حتی شناخت اولیه از اپلیکیشن‌ها دچار سردرگمی می‌شوند. بنا بر این معرفی و عرضه صحیح این محصولات تأثیر بسزایی در موفقیت یا عدم موفقیت آن‌ها دارد.

برای موفقیت در رقابت موجود و شناساندن هر کسب و کار یا خدماتی لازم است بازاریابی (مارکتینگ) و برندینگ به صورت صحیح و هدفمند تعریف و پیاده‌سازی شوند. این موضوع در مورد اپلیکیشن‌ها نیز صدق می‌کند.

آیکون اپلیکیشن و طراحی خوب آن یکی از مواردی است که در این راستا اهمیت بسیار زیادی دارد. برای پی بردن به جزئیات اهمیت طراحی آیکون برای اپلیکیشن پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با این مطلب همراه باشید و آن را با دقت مطالعه کنید.

با مقدمه بالا، در ادامه به بیان جنبه‌های مختلف اهمیت طراحی آیکون خواهیم پرداخت:

  • اعتمادسازی توسط یک آیکون مناسب

آیکون پلیکیشن اولین ابزار معرفی آن است که چه در مارکت‌های عرضه و فروش اپلیکیشن و چه در لیست اپلیکیشن‌های گوشی به چشم کاربران می‌خورد. بنابراین اگر اصولی و صحیح طراحی نشوند و کاربران به کلیک بر روی آن ترغیب نشوند بسیاری از فرصت‌های نصب و استفاده از آن توسط کاربران از بین خواهد رفت. از طرفی یک آیکون باکیفیت و مناسب سبب جلب اعتماد بیشتر کاربران به تولیدکننده آن اپلیکیشن خواهد شد. برعکس اگر شما یک اپلیکیشن بسیار خوب و عالی تولید کنید ولی یک آیکون ابتدایی و بی‌کیفیت برای آن درنظر بگیرید زحماتتان به میزان زیادی از بین خواهد رفت. چرا که کاربران با دیدن آیکون علاوه بر این که رغبتی به کلیک بر روی آن و بررسی بیشتر نخواهند داشت به سازنده اپلیکیشن نیز نمی‌توانند اعتماد چندانی داشته باشند. درست مثل این که در ویترین یک مغازه اجناس بی کیفیت قرار داده شود.

 

  • تأثیر آیکون اپلیکیشن در برندینگ

عملاً خیلی مواقع اگر بخواهیم میزان پیشرفت یک شرکت و یا یک کارخانه را ارزیابی کنیم، به وضعیت برند آن شرکت دقت می‌کنیم که آیا یک برند شناخته‌شده است یا خیر و نیز بازخوردها در رابطه با این برند چگونه است؟ می‌توان ادعا کرد این‌که شما یک برند شناخته‌شده و ماندگار در ذهن‌ها باشید یعنی برداشتن بزرگ‌ترین قدم در جهت موفقیت کسب و کارتان. یکی دیگر از جنبه‌های اهمیت طراحی آیکون اپلیکیشن همین است که آیکون اپلیکیشن در بحث برندینگ نیز بسیار مؤثر و بااهمیت است. به این صورت که برند شما با حضور در گوشی کاربران مختلف همواره جلوی چشم آن‌هاست و دست به دست می‌شود.

شما می‌توانید توسط آیکون اپلیکیشن خود، برندتان را معرفی و در ذهن‌ها ماندگار کنید و سپس از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

  • معرفی محتویات اپلیکیشن توسط طراحی آیکون مناسب

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که آیکون اپلیکیشن داراست این است که می‌تواند معرف آن اپلیکیشن و محتویات آن باشد. بنابراین شما می‌توانید با طراحی یک آیکون مناسب برای اپلیکیشن خود خیلی مختصر و مفید آن را به کاربران معرفی کنید تا اگر این محتویات مورد نیاز آن‌هاست ترغیب به کلیک بر روی آن و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اپلیکیشن شوند و در صورت رضایت آن را نصب و استفاده کنند.

 

  • ایجاد تمایز با سایر اپلیکیشن‌های مشابه با استفاده از طراحی آیکون منحصر به فرد

بسیاری از اپلیکیشن‌ها نمونه‌های مشابه بسیاری دارند که تنها راه متمایز ساختن آن از سایر اپلیکیشن‌ها نام و آیکون آن‌هاست. حتی گاهی نام‌ها نیز یکسان هستند و نمونه‌های همنام زیادی وجود دارد. به عنوان مثال ماشین‌حساب‌ها را می‌توان نام برد. در این‌گونه موارد طراحی یک آیکون منحصر به فرد تنها راه متمایز ساختن هر اپلیکیشن از دیگری است. خصوصاً هنگام قرار دادن این اپلیکیشن‌ها در مارکت‌ها و عرضه‌کنندگان اپ‌های مختلف.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *